Szukasz pracy? Spróbuj swoich sił w network marketing!

Marketing wielopoziomowy znany także jako Multi Level Marketing lub network marketing, jest dosyć nową, ale najsprawniej rozwijającą się formą sprzedaży ze wszystkich. W Polsce system MLM jest jak na razie mało znany, jednak na jego wykorzystywanie decyduje się coraz większa ilość firm działających w większych miastach. Spośród rozmaitych sektorów marketingu marketing wielopoziomowy wyróżnia się mechanizmem promowania produktów i usług. Jego idea polega na wypłacie wynagrodzeń dla dystrybutorom, czyli osobom odpowiedzialnym za dostarczenie produktu do końcowego klienta. Dystrybucja produktu odbywa się jednak z wyłączeniem tradycyjnej sieci hurtowni i sprzedawców detalicznych, gdyż zamówienie dostarczane jest klientowi własnoręcznie przez producenta bądź jego przedstawiciela. Producent nie tracąc funduszy na drogie reklamy telewizyjne, radiowe czy inne, może przeznaczyć te pieniądze na wynagrodzenie dla przedstawicieli handlowych i dystrybutorów.

Dzięki jasnemu systemowi wynagrodzeń przedstawiciele występujący w imieniu firmy mają większą motywację do działania i wyższe obroty, którymi nie muszą się dzielić z żadnymi pośrednikami. Spontaniczny wzrost zainteresowania marketing wielopoziomowy zawdzięcza polecaniu sobie produktów przez coraz większą grupę ukontententowanych klientów. Dzięki temu kolejni zainteresowani mają coraz większe zaufanie do danego przedsiębiorstwa i jego produktów. Przeważnie przedsiębiorstwo prowadzące biznes MLM posiada bazę aktywnych klientów. Każdy z nich w miarę wzrostu ilości zakupionych produktów, wypracowuje coraz większe prowizje. Trzeba zaznaczyć, że nie istnieje ograniczenie co do wysokości tej prowizji. Zadowoleni klienci polecają daną markę swoim znajomym i w ten sposób jest tworzona siatka klientów, którzy z czasem zostają aktywnymi dystrybutorami firmy. Jeśli praca w MLM ma przynosić duże zarobki to podstawową rzeczą jest rozszerzanie sieci dystrybucyjnej. To w jej budowie znajduje się klucz do osiągania znacznych dochodów. Ponadto network marketing pozwala na zarabianie pieniędzy nie tylko producentowi czy usługodawcy, ale także innym ludziom, którzy zapragną zdobyć etat przedstawiciela handlowego. W tradycyjnym handlu za sprzedaż i promocje odpowiadają punkty handlowe, sklepy bądź różni eksperci od marketingu. W MLM nie ma tych elementów, dlatego liderzy, którzy stworzyli sprawnie funkcjonującą sieć dystrybucyjną, dostają odpowiednie do poziomu zamówień wynagrodzenie. Mówiąc prościej, każdy klient polecony przez przedstawiciela handlowego lub kogoś z utworzonej przez niego sieci dystrybutorów, przynoszą mu zysk. Inkasuje on prowizję nie tylko od produktów sprzedanych przez siebie, ale od każdego zakupu w całej grupie. Wysokość otrzymanych zarobków jest więc nieograniczona. Liderzy pełnią tu w gruncie rzeczy nadrzędną rolę, gdyż wielkość zbuowanej przez nich sieci i poziom ich aktywności przekłada się na faktyczny poziom obrotów w firmie. Jeżeli sieć zbudowana przez lidera posiada ciągłe obroty, uzyskuje on tak zwany dochód pasywny. Znaczy to, że za raz stworzoną strukturę otrzymuje comiesięczne dochody wypracowane przez własną grupę. Zwykle to właśnie chęć wypracowania dochodu pasywnego jest zachętą dla wielu osób, które mają w planach rozpocząć działalność w MLM. Na pewno chętnych byłoby znacznie więcej, ale marketing sieciowy jest mało znanym określeniem, nie wspominając już o jego idei. Przyczyną takiej sytuacji jest mała ilość informacji na ten temat. Niezbyt dużo mówi się o tym w mediach, nie poświęca się temu programów telewizyjnych ani audycji radiowych. W dodatku dość trudno jest gołym okiem zauważyć możliwości płynące z MLM, a mylne opinie funkcjonujące w społeczeństwie odnośnie tej formy dystrybucji mają zły wpływ na jej skuteczność. Opinie o MLM są różne i w ogromnej mierze są uzależnione od indywidualnych doświadczeń konkretnych osób. Najbardziej destruktywną dla marketingu wielopoziomowego opinią, wynikającą głównie z niewiedzy, jest oskarżenie, że działają w formie piramid finansowych.

Działalność MLM polega zawsze na przekazywaniu realnego produktu od producenta do klienta. Często zdarza się , że dużo osób sprzedaje bardzo mało lub kupuje dany produkt tylko na prywatny użytek.Premie wiążą się ze sprzedażą tego produktu. Natomiast piramida finansowa, to sieć wzorowana na network marketingu. Zysk przez nią generowany nie pochodzi ze sprzedaży, ale z wpłat wpisowego, uiszczanych przez członków przystępujących do struktury. Zyski osiągają tu jedynie osoby stojące najwyżej w hierarchii czyli te, które dołączyły na samym początku stworzenia piramidy finansowej. Nie ma tu prawdziwego produktu, który ostatecznie dociera do klienta indywidualnego.
Wokół MLM narosłomnóstwo mitów. Ludzie związani z tą branżą często opisują ją jako doskonały twór biznesu i metodę na wypracowanie ogromnych i łatwych pieniędzy. Koncepcja ta często kusi ludzi mało ambitnych i leniwych. Osoby takie prędko rozczarowują się i dają za wygraną. Trzeba pamiętać, że branża MLM nie różni się pod względem nakładów pracy od żadnej innej działalności gospodarczej. Są osoby, które świetnie sobie radzą i zarabiają spore pieniądze, ale są też tacy, którzy niezależnie od wysiłków wypracowują niewielkie zyski. Jest to zwykła działalność gospodarcza polegająca na dobrym mechanizmie bezpośredniej sprzedaży produktów. Jak w każdej działalności tak i tutaj trzeba włożyć mnóstwo pracy i mieć choć trochę szczęścia. W branży tej działa prężnie duża ilość firm. Sprzedawane jest wszystko począwszy od środków czystości i kosmetyków, a skończywszy na żywności.
Bez względu na podzielone zdania, dla dystrybutorów jest to całkiem dobry sposób na zasilenie domowego budżetu.