Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie stosunkowo nowe. Dużemu gronu osób jest zupełnie obce, ale dla tych, którzy zajmują się wizerunkiem swoich firm w sieci jest bardzo dobrze znane. Agencje interaktywne rozpoczęły działalność w związku ze zwiększeniem się popularności Internetu, a także możliwościami, jakie zaoferował on właścicielom przedsiębiorstw w zakresie marketingu. Początkowo miały one pełnić zadanie jedynie agencji reklamowych, jednak wkrótce zmieniły kurs w stronę programowania. Chcąc zredagować definicję agencji interaktywnej trzeba by przede wszystkim powiedzieć, że jest to firma specjalizująca się w prowadzeniu strategii kreacji wizerunku przedsiębiorstw w Internecie opierając się na założeniach przedstawionych przez klienta. Jednym słowem lansuje firmę i buduje jej markę w sieci, a także wspiera jej działania.
Czym zajmują się agencje interaktywne?
Do najpopularniejszych działań agencji interaktywnych należy projektowanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to współcześnie podstawowa część działania każdej firmy. Jest najlepszym źródłem informacji o firmie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeżeli posiadamy nowoczesną i dobrze wypozycjonowaną stronę www, będzie bardzo łatwa do odnalezienia w Internecie, trafi więc na nią wielu, bardzo dużo odwiedzających, czyli ewentualnych klientów. Głównym celem działań pozycjonerskich jest popularyzowanie marki danej firmy w Internecie pod konkretnymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Bardzo ważne jest, aby promując lokalne przedsiębiorstwo umieścić w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków. Ważnym działaniem dla promowania marki w sieci jest także prowadzenie kampanii reklamowych. Wysoka ranga firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne nierzadko tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od niedawna modne stały się kampanie z wykorzystaniem mediów społecznościowych jak np. facebook. Kolejnym istotnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz systemów, umożliwiających internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie są podejmowane przez agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego. Jeżeli nie posiadamy własnego serwera, możemy skorzystać z oferty hostingowej agencji interaktywnej i wynająć miejsce na jej serwerze.
Katalogowanie stron www
Często zdarza się, że agencje prowadzą własne katalogi stron. Katalog stron jest zbiorem stron internetowych, zwykle pogrupowanych według tematów, którego celem jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się automatycznie, ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog przeważnie jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony internetowej. Opłata za zamieszczenie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasami zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest wnikliwie sprawdzana pod kątem wymogów zawartych w regulaminie katalogu. Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodaje się odnośnik do strony klienta.
Jak pokazano powyżej agencje interaktywne podejmują szereg działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Usiłują kreować profesjonalny wizerunek, publikując w sieci wartościowe treści, które promowane są przez wiele kanałów komunikacyjnych, trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców. Agencje, które oferują największy zakres usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych oparta jest na takich samych standardach jak innych firm oferujących usługi. Ich oferta skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają również osoby prywatne. Agencji interaktywnych nie należy mylić z agencjami public relation, których zasadniczym zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo podobnych celów, wykorzystują inne metody działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom zapukać do ogromnego grona ewentualnych klientów. Największe możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności przedsiębiorstw jest bezcenna i bezustannie rośnie. Wraz z rozwojem technologii i najrozmaitszych dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które będzie można wykorzystać do lansowania przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm znajduje się w Internecie, a agencje interaktywne mają za zadanie jak najlepiej je w tę przyszłość poprowadzić.
Jeżeli chcecie znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się promowaniem Waszej firmy, warto zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam przejrzysty katalog agencji interaktywnych. Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je, zgodnie z układem alfabetycznym. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie bardzo proste. To świetne miejsce dla tych, którzy są na początku swojej przygody z aktywnością firmy w Internecie.